Update Stichting Betrokken Student (BeSt)

Door Rosa Jelsma (2018), President VIe Senaat

Zoals velen van jullie misschien weten, hebben wij als RSC/RVSV Stichting Betrokken Student (BeSt) opgericht in 2004. Deze goededoelenstichting richt zich op jeugd, minderbedeelden en ouderen in Rotterdam. Zo organiseren wij bijvoorbeeld elk jaar ‘Christmas in Kralingen’ voor minderbedeelde kinderen, het ‘Unlimited Festival’ voor kinderen met een handicap en een paasbrunch in daklozenopvang Havenzicht.

Aangezien de intrinsieke motivatie van onze leden om maatschappelijk impact te maken steeds meer groeit, zijn wij dit jaar aan de slag gegaan met de professionalisering en herstructurering van Stichting BeSt. Op deze manier proberen wij nog meer te kunnen betekenen voor onze stad Rotterdam en geven wij meer leden de mogelijkheid hieraan bij te dragen.

De stichting kent nu een algemeen bestuur dat ten dienste staat van de uitvoerende en collecterende commissies. Onze uitvoerende commissies zijn op dit moment de ‘Rijden tegen Kanker Rally’, ‘RunWithMe’ (hardloopwedstrijd voor hersenonderzoek), ‘Rotterdam MEETS’ (focust op projecten die iets terugdoen voor de stad, zoals het aanleggen van sportveldjes) en ‘Rondje Corps’ (een fietsronde langs Utrecht, Delft en Leiden om geld in te zamelen voor een goed doel).

Ook verleent Stichting BeSt elk jaar subsidies aan projecten die passen binnen onze pijlers. Zo heeft zij afgelopen maand haar bijdrage geleverd aan de Sint Nicolaasintocht in Rotterdam en het mogelijk gemaakt dat gehandicapte kinderen op de stoomboot konden meevaren.

Via de Walhalla Nieuwsbrief zullen wij u voortaan op de hoogte houden van alle evenementen en acties van Stichting BeSt. Zo krijgt u ook mee waar wij als studenten van het RSC/RVSV ons voor inzetten tijdens ons lidmaatschap!