Hermeskring Zwolle & Ommelanden

Bertil Schuil (1961) honorair lid Hermeskring Zwolle & Ommelanden
Door Dirk Jan van Swaay (1978)

Met een ferme klap van de voorzittershamer werd Bertil Schuil (1961) op 22 maart 2022 benoemd tot honorair lid van Hermeskring Zwolle & Ommelanden. De voorzaal van het Zwolse restaurant Poppe, sfeervol voorzien van haardvuur, was het decor van de wisseling. De nieuwe voorzitter besloot vervolgens dat honorair leden hun eigen versnaperingen afrekenen. Bertil Schuil heeft Hermeskring Zwolle & Ommelanden opgericht en voorgezeten sinds 2005.

In 2014 zijn de versierselen van het erelidmaatschap Hermeskring Zwolle & Ommelanden bij Bertil omgehangen. Het succes van alle inspanningen was zichtbaar. Aanwezig waren ereleden en vertegenwoordigers van andere buitengebieden en ook Karel van Capelle (1975) namens het Bestuur van  Vereniging Walhalla. De bijbehorende versierselen zijn bij de opvolger van Bertil Schuil, Dirk Jan van Swaay (1978) omgehangen. De bijzondere wandelstok van Hermeskring Arnhem mag Bertil houden, Hans Smulders (1965) is geslaagd in het vinden van een exclusief exemplaar voor de legendarische Bertil. Leden van Hermeskring Zwolle en Ommelanden gaven Bertil een prachtig beeldje met symbolische waarde van de vriendschap en 2 wijnflessen Franse topkwaliteit. Na de geslaagde overdracht is het nu aan Dirk Jan, Wouter de Bruijn (1967) en Nick van de Griendt (1978) om het goede werk van Bertil Schuil voort te zetten. Bertil heeft beloofd hen nog met raad en daad bij te staan, Hij blijft trouw komen om te genieten van alle gezelligheid en verhalen van de leden.

Geïnteresseerd in de Hermeskring Zwolle en Ommelanden? Meld je aan voor onze bijeenkomsten bij: navdgriendt@sphagnum.nl

IMG-20220323-WA0004.jpg

Hermeskring Zwolle en Ommelanden