Verslag Senaatsdiner Hermestafel De Witte - Den Haag

Door Karel van Cappelle (1975), commissaris Hermeskringen  en Rob Groenewegen (1986)

Donderdag 15 februari was wederom het traditionele Senaatsdiner van de Hermestafel De Witte in Den Haag. In het kader van het lustrum kwamen dit jaar de voltallige Senaat en Luco op bezoek bij de Hermestafel. Het toeval wilde dat die avond Peter Verhage (1977) zijn taak als voorzitter overdroeg aan Rob Groenewegen (1986). Hoewel Peter door ziekte niet aanwezig kon zijn, werd Peter door Rob hartelijk bedankt voor het leiden van de tafel in de afgelopen jaren. De lezing door Merel Leeman over het boek “De Keien” op De Witte was voor Peter persoonlijk en als voorzitter een hoogtepunt geweest en een mooi moment om het stokje als voorzitter over te dragen aan Rob.

Phillipe Bouvy (2019), president Senaat, vertelde aan de aanwezige hoe RSC RVSV lering had getrokken uit het fameuze bezoek aan Delft in 2021. Eind november 2023 was door een aantal eerstejaars van het DSC het Hermesbeeld ontvreemd. In geen tijd stonden 700 leden klaar om af te reizen naar sociëteit Phoenix (Delft) om het beeld terug te halen. Senaat nam echter het standpunt in: Zo doen we het even niet. De Senaat reisde zelf naar Delft af en wist de Senaat van het DSC te overtuigen dat het beter was om het Hermesbeeld terug te geven.
Jasmijn Brants (2019), presidente van de Luco, vertelde over het aankomende Lustrum Fier (motto Wie Niet Waagt) en nodigde de aanwezige uit om vooral naar de oud-leden dag op 11 mei te komen.
Na het diner kregen de Senaat en Luco een rondleiding Sociëteit de Witte en eindigde de avond traditioneel op de kegelbaan.