Verslag Hermeskring Zwolle - 24 januari 2023

Door Dirk Jan van Swaay (1978), president Borrelkring Zwolle en Ommelanden

Leden van borrelkring Zwolle en Ommelanden kwamen 24 januari traditiegetrouw vol energie en spraaklust naar restaurant Poppe om hun geesten aan elkaar te scherpen en wereldse problemen door te nemen én onze wereldleiders ongevraagd van waardevolle adviezen te voorzien. De opkomst was net niet voldoende voor toegang tot de haardzaal en daarom waren Zwolse notabelen, aanwezig in Poppe, dankzij het luistervinken instaat om onze waardevolle analyses en conclusies aan te horen. Heeren, met een beetje enthousiasme wordt het de volgende keer wel de haardzaal, de gerant hebben wij dringend verzocht wat extra personeel aan te nemen.

Spreker Pem van Heek (1972) nam ons mee met de uitdagingen van het besturen van een golfclub in 2023. Het circuit bestuurders dat verenigingen in stand houdt is buitengewoon waardevol voor de leefbaarheid in onze samenleving en Pem is daar eentje van. Het begrip “natuur” blijkt voor meerdere interpretaties vatbaar. Aansluitend hield Hein van Beek(1979)  een betoog over de wolf en dan met name in ons Nationale Park de Hoge Veluwe. De slechthorenden hebben de overgang golf- wolf overigens niet opgemerkt, ook het verschil golfbal – paintball paste naadloos in beide betogen. Kortom: wat niet weet wat niet deert. Met dank aan beide sprekers voor hun inhoudelijk en met kennis van zaken gepresenteerde visie en ervaring.

NB: op de foto vlnr Rob Pieterse (1960), Wouter de Bruijn (1967), Nicolaas Boot (1966), Willem Hirdes (1973), Diederik Vreede (1969), Hein van Beek (1979), Hans Smulders (1965), Pem van Heek (1972), Nick vd Griendt (1978), Marnix Bootsma (1972) en Dirk Jan van Swaay (1978) (beiden zonder das …)