Verslag bijeenkomst Hermeskring Eindhoven dinsdag 19 december 2023

Van Rob Elgers (1982)

De 52e bijeenkomst van de Hermeskring Eindhoven had een aantrekkelijk affiche: drie Senatrices - Elsa van Vliet (2020), Elise van Bochove (2021), Isa Suelmann (2019) (nee, niet uit "Frozen") - vierden de avond mee.
Zo ook FiLuCo ramenverkoper Ole Stam (2020) en - zoals meneer Dröge ("daar is ie weer") - Karel van Cappelle (1975) (Commissaris Kringen Vereniging Walhalla).

Met de daarbij te verwachte mooie opkomst van de Eindhovense reünisten beleefden we een mooi bezette avond.  Aan de bar in het zeer uitbundig kerstig aangeklede Academisch Genootschap werden de gasten uit Rotterdam uiteraard bourgondisch ontvangen met onder andere bier en bitterballen, en werden gedecoreerd met het Eindhovens gloeilampje op de revers.

Na zo'n twee uur toog het gezelschap naar de Haardzaal voor een tenminste even zo lang diner, aangeboden door de Kring.  De Kringcoördinator sprak de avond aan elkaar en voor en na het voorgerecht brachten de Senaat en Ole Stam hun boodschappen over de activiteiten in het Rotterdamse, de "betrokken student", het lustrum, de oudleden dag en de HR++++++++++ ramen.  Bij de aangeboden champagne klonk natuurlijk het "Leve de Senaat, want die mag er wezen, enz."

De Kring staat bekend om haar spontane plenaire discussies en zo werd onder anderen met Ole duchtig gediscussieerd over de wens dat er op het gesponsorde raam toch echt het Eindhovens embleem moest komen.  En Peter Swinkels (1965) (op foto) vroeg om: "van een bierbrouwer uit Lieshout" erop. En wat als het gesponsorde raam een wc-raam wordt?  Nou, dat is wel het raam waar het meest langst naar gekeken wordt!

Na het hoofdgerecht werd de onwetendheid van de Rotterdamse gasten over de regio getest in de GROTE EINDHOVEN QUIZ (foto). Senatoren Elise en Isa wisten nog net iets minder dan het weinige dat Elsa en Ole wisten van de regio, dus de laatsten wonnen.
Toen het na het dessert tijd werd dat de Rotterdamse gasten hun terugreis naar het westen moesten gaan maken, dankten zij de Kring: "Beste Kring avond ooit"!

De Hermeskring Eindhoven komt in 2024 weer bijeen op de volgende data:  19 maart, 18 juni, 17 september, 17 december.  Golfdag: 5 augustus.