GOLFTOERNOOI OP DE GOYER GOLF EN COUNTRY CLUB

Door Esther Hamann (1990) en Hans Visser (1978)

Op maandag 15 april vond het allereerste Walhalla Goyer Golftoernooi plaats, op de Goyer Golf & Countryclub te Eemnes. Nadat het toernooi eerst in november moest worden geannuleerd vanwege wateroverlast, waren we hoopvol over de nieuwe datum aan het begin van de lente….. Met maar liefst 67 deelnemers (de hoogste opkomst ooit op een Walhalla toernooi!) gingen we vol goede moed en speelzin de baan in......maar helaas, “april doet wat ie wil”…met als resultaat een zeer kort maar krachtig toernooi met voor sommigen 12 holes maar ook sommigen met maar 5 holes waarna code oranje, onweer en zware hagel ons noodzaakte de baan met rasse schreden te verlaten.

Met dank aan de flexibiliteit van de geweldige horecabrigade van de Goyer werden borrel & diner met een paar uurtjes vervroegd. Het werd een zeer gezellig samenzijn met een historische prijsuitreiking (met dank aan Bank ten Cate & Cie) o.b.v. een individueel stableford resultaat over 5-holes J. We feliciteren de volgende prijswinnaars (zie tevens foto’s bovenaan dit bericht):

• Eerste prijs: Yrma Storm van ’sGravesande
  • Tweede prijs: Emile Lens
  • Derde prijs: Hemmo Pieck

Daarnaast was er ook een leuk prijsje voor de deelnemers met jongste & oudste jaar van aankomst: Romaine van de Wiel (jaar van aankomst 2000) & Frank Lucassen (jaar van aankomst 1961).

We danken nogmaals de Goyer leden onder ons die dit toernooi mede mogelijk hebben gemaakt en kijken nu al uit naar het 18-holes Goyer-toernooi 2025,…drie keer scheepsrecht….!

Met sportieve groet, namens het bestuur van de Walhalla Golf Society,

Esther Hamann & Hans Visser