Een terugblik en vooruitblik op 2023

Door Joost Buck (2008), Voorzitter Vereniging Walhalla

Beste Oud-leden,

Eerst een terugblik. In de afgelopen twee jaar zijn we gegroeid van 1.700 betalende leden naar meer dan 4.000 betalende leden eind 2022, is er iedere maand een het Walhalla Nieuws verstuurd, hebben we meer dan 1.000 volgers op ons Insta-account en meer dan 4.300 verbonden leden op LinkedIn, zijn er meer dan 2.000 adresmutaties doorgevoerd en hebben we de coronaperiode hopelijk achter ons gelaten. De kringen hebben hun activiteiten actief weer opgepakt. Zo kwamen in 2022 de Centurion Lunch in ‘t Gooi, Hermestafel Den Haag-De Witte, Den Haag Anno 1952, Hermestafel IGC-Amsterdam, Zwolle en Ommelanden, Kennemerland, Amsterdam, Fryslân, Eindhoven, België (sinds september 2022 gemengd) weer regelmatig bij elkaar. De traditionele golftoernooien van de Walhalla Golf Society werden weer georganiseerd. De Senaat van RSC-RVSV kwam op bezoek bij Hermestafel Den Haag-De Witte, het jaarlijkse diner van Hermeskring Londen in de Reform Club, het golftoernooi van Kennemerland en bij de Centurionlunch in Laren.

Daarnaast konden centrale activiteiten zoals de jaarlijkse Hermeswandeling, het 50+ RSC-diner, het Corpsdiner en de uitreiking Scriptieprijs 2022 weer hun doorgang vinden. We kunnen terugkijken op een uniek Corpsdiner door de combinatie van het traditionele diner en een groots live evenement, in dit geval de wedstrijd Nederland-Argentinië. Ondanks de uitslag van de wedstrijd heeft iedereen genoten van een memorabele corporale avond.

In 2022 heeft RSC-RVSV het incident in Delft achter zich gelaten en is RSC-RVSV weer volwaardig lid van de Algemene Senaten Vergadering (ASV) van de Corpora. We merken dat de huidige generatie RSC-RVSV serieus bezig is om een cultuurverandering te bewerkstelligen. We realiseren ons dat een cultuurverandering een meerjarig, zo niet continu, proces is en daarin zal Verenging Walhalla het RSC-RVSV (indien gevraagd) met raad en daad ondersteunen. We merken bijvoorbeeld aan Stichting Best dat de huidige generatie zich bewust is van haar maatschappelijke rol. Het is mooi om te zien hoe Stichting Best, een samenwerking tussen de huidige generatie en oud-leden, is uitgegroeid van een Sinterklaasintocht en collecte voor Jantje Beton tot een goededoelenorganisatie die zich richt op de jeugd, minder bedeelden en ouderen in Rotterdam. Dit doet Stichting Best onder meer door het organiseren van ‘Christmas in Kralingen’, ‘Rijden tegen Kanker’ en ‘Rondje Corps’. En natuurlijk nog steeds de jaarlijkse Sinterklaasintocht en -collecte.

Dan 2023 het jaar, waarin we ons gaan opwarmen voor het 22ste lustrum in 2024. Dat gaan we doen door, naast de traditionele activiteiten zoals RVSV-diësdiner, 50+ RSC-diner en het Corpsdiner, nieuwe activiteiten te ontwikkelen in samenwerking met de huidige generatie RSC-RVSV.  Zo staan op de activiteitenagenda: ‘Het Welkom Terug in Walhallafeest”, gericht op de jongere generatie oud-leden (2013–2017) en de ‘OPA en OMA Dag’, gericht op de oud-leden met een (klein)dochter/(klein)zoon bij het RSC/RVSV. Verder gaat de Utrechtse kring in ‘t Sticht in februari dineren op de Pan en is er vorige maand op Bali een nieuwe kring opgericht. Kortom, er staat voor 2023 genoeg op de agenda en er gaat nog meer bijkomen. Wij verheugen ons erop jullie bij deze activiteiten te mogen begroeten en dat we op deze wijze de verbondenheid tussen oud-leden en huidige generatie kunnen vieren en verstevigen. Immers studeren doe je even, lid ben je voor het leven.

Met veel plezier wensen wij jullie een gezond en voorspoedig 2023 toe.

Met Corporale groet namens het voltallige bestuur van Vereniging Walhalla,

Joost Buck, voorzitter Vereniging Walhalla

Studeren doe je even. Lid ben je voor het leven.