Daniël Sikkens (1975) ontvangt bijzondere koninklijke onderscheiding -26 april 2023

Door Stephan Poelsma (1990)

Op 26 april 2023 heeft Daniël Sikkens een bijzondere koninklijke onderscheiding ontvangen. Hij werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau met de Zwaarden vanwege zijn jarenlange inzet voor Vereniging Hermes, de Walhalla Golf Society, de Erasmus Universiteit, Erasmus Sport, zijn rol als reservist in de functie van reservemajoor en vele andere inspanningen als vrijwilliger.

De onderscheiding werd opgespeld door burgemeester Aboutaleb in het gemeentehuis van Rotterdam. Na de ceremonie spraken de indieners Daniël toe in De Pijp onder het genoot van een glaasje oranjebitter en een fijne lunch. Daniël heeft zich gedurende vele jaren ingezet voor vele verenigingen en organisaties en daarmee een belangrijke bijdrage geleverd aan onze gemeenschap. Wij zijn hem erg dankbaar voor zijn tomeloze inzet en inspanningen.

Deze koninklijke onderscheiding heeft Daniël meer dan verdiend. Hij heeft met zijn inzet en betrokkenheid laten zien dat hij zich op vele terreinen inzet en zich bovendien uitermate betrokken toont bij de Vereniging Walhalla, Wij feliciteren Daniël van harte met deze bijzondere onderscheiding.