Verslag Centurionlunch 21 december 2023 te Laren (NH)

Door Karel van Cappelle (1975)

Op 21 december bezocht de Senaat bestaande uit Maud van Winden (20019, vicepresident) en Arthur de Loë (2019, secretaris) de Centurionlunch. Ze werden vergezeld door Florence Barker 2019) en Ole Stam (2020) van de Lufico.
Rob Drukker (1970), de voorzitter van de Centurion lunch, ontving hen met alle egards. In zijn openingswoord ging Rob kort in op het ziekteverloop van Kees Borrie (1966), zijn voorganger. Tijdens de lunch vertelde vicepresident Senaat Maud van Winden (2019) aan de aanwezigen over het huidige RSC-RVSV en in het bijzonder het beleidsplan-Thuis. Het doel van het beleidsplan is dat de huidige generatie RSC-RVSV zich in alle opzichten thuis voelt op de Sociëteit en zich niet geremd voelt door beperkingen van welke aard dan ook. In dat kader is er oog voor sociale, fysieke, psychologische en ook financiële aspecten.

Ole Stam (2020) mocht namens de Lufico een cheque voor de adoptie van vier ramen in het kader van het duurzaamheidstraject in ontvangst nemen van Hermeskring ’t Gooi & Vechtstreek (3 ramen) en de Centurion lunch (1 raam) . Tot slot vertelde Karel van Cappelle wat over het lustrum thema Fier (trots) en de samenhang met het motto "Wie niet waagt...". Het gaat om dingen te durven ondernemen. Dat geldt voor de vele generaties leden van het RSC-RVSV, zoals bijvoorbeeld Jaarclub de Keien (1940) in de tweede wereldoorlog. De rol van de huidige oud-leden is hierbij vooral om de huidige generatie RS- RVSV hierin te ondersteunen. hetgeen de huidge generatie ook zeker verdient.

Al met al was het een waardige afsluiting van het jaar 2023