Verslag lustrum Hermeskring 't Gooi en Vechtstreek 18 september 2023

Door Jan van Holten (1987) en Karel van Cappelle (1975)

Op maandag 18 september vierde Hermeskring 't Gooi & Vechtstreek haar 25-jarig bestaan. Organisatie was in handen van de coördinator Jan van Holten (1987) en dit was de tweede bijeenkomst. Vanaf 18 u 00 kwamen zo'n 42 oud-leden van RSC en RVSV bijeen voor de borrel in Het Bonte Paard te Laren. Na het welkomstwoord door Jan van Holten (1987). een van de oprichters van de Hermeskring. liepen we naar de Johanneskerk.

In de Johanneskerk volgde een tweede welkom door Jan en hij bracht met de nodige bubbels een toast uit op de 25 jaar oude Hermeskring. Vervolgens gaf hij het woord aan Jan Willem van der Schoot (1996), country manager van Mastercard Nederland, over nieuwe ontwikkelingen in de wereld van het geld en het betalingsverkeer. Een betoog hierover volgde en opvallend was dat het vooral om de snelheid van de transacties, vooral het goedkeuren, ging. Verder was opvallend dat China, minder gehinderd door privacywetgeving, zich richt op gezichtsherkenning of andere biometrische kenmerken.

Na afloop van de presentatie gingen we terug naar Het Bonte Paard voor het voortzetten van de borrel en het bruine fruit tot laat in de avond.

De volgende bijeenkomst op maandag 20 november staat in het teken van klimaat/milieu en vliegen. Dan op de bühne Wouter van Wersch , president Europe Airbus

Alle oud-leden van RSC - RVSV woonachtig in 't Gooi & Vechtstreek zijn van harte welkom op 20 november. Bijdrage is 30 euro voor de avond. Je kunt inlopen bij Café ’t Bonte Paard in Laren vanaf 18:00 uur, liefst even vooraf aanmelden bij Jan@vanHolten.com.

Bij de foto's Jan Willem van der Schoot (1996) aan het woord en het publiek in de Johanneskerk