Nieuwsarchief
Verslag van de jaarlijkse 50+ Lunch
Door Folker Pieterse (1990)
Op dinsdag 9 juni 2026 vond op Sociëteit Hermes de jaarlijkse 50+ lunch plaats voor oud-leden van het 50e jaar en ouder. Ditmaal mochten wij 40 deelnemers verwelkomen.
De lunch had eerder dit jaar helaas moeten worden verschoven vanwege een tragisch, maar gelukkig niet-fataal, ongeluk van een huidig lid van het RSC. Onder die omstandigheden was het niet passend geweest de lunch op de oorspronkelijk geplande datum doorgang te laten vinden.
Dit jaar werd de lunch georganiseerd onder de bezielende leiding van Henk Spoon (1974), die het stokje had overgenomen van Claude Mansell (1973). Claude had de lunch vorig jaar eveneens voortreffelijk en met veel energie georganiseerd.
Als oudste aanwezigen mochten wij dit jaar het dynamische duo Philip Leembruggen (1956) en Tom Jansen Bramervaer (1954) begroeten. Grote lof verdient Philip, die ondanks gezondheidsproblemen toch aanwezig kon zijn.
Mede door de datumwijziging en het feit dat de lunch op een doordeweekse dag plaatsvond, lag het aantal deelnemers iets lager dan aanvankelijk gehoopt. Dit mocht de pret echter geenszins drukken. In de Rode Zaal vond een bijzonder geanimeerde en voortreffelijke lunch plaats, met uitstekende drank, oesters, eten en bediening — mede dankzij de Gaffelaar.
De eerder geregelde spreker kon helaas niet aanwezig zijn, maar ook dat deerde niet. Spontaan werden enkele interessante en vermakelijke redes gehouden, onder meer door senator future tempore Felix de Loë (2022) en namens het Walhallabestuur door Stephan Poelsma (1990).
Na afloop werd er nog gezongen en ging de helm rond voor Wally, die zichtbaar tevreden was. Dit jaar is bewust gekozen voor een iets minder formele opzet, die bij velen bijzonder goed in de smaak viel.
Al met al was het een zeer geslaagde en gezellige bijeenkomst, waarin de kracht van de band tussen de generaties oud-RSC'ers wederom duidelijk voelbaar was.
Reacties
Log in om de reacties te lezen en te plaatsen