Verslag Diner Hermeskring Arnhem bij MIA in Nijmegen - 4 april 2023

Door Hans Smulders (1965)

Deelnemers aan de Hermestafel Arnhem e.o.,

Gisteren, dinsdag 4 april, kwamen wij samen op een ongebruikelijke locatie n.l. restaurant MIA in Nijmegen.
Dit restaurant kookt Aziatisch fusion en dat was te merken ook. Een heerlijkheid aan uitheemse gerechten kwam ter tafel.
Wij waren met zeven man aanwezig.

• Tjeerd Kalff (1961) was zeeeer tevreden met zijn tempura garnalen. Het deed hem denken aan de vele reizen die hij in het Verre Oosten maakte.
  • Hans van Leeuwen (1971) was weer en ook nog tijdig aanwezig, na een meeting in Maastricht over zijn business in koelhuiscapaciteit.
  • Jan Menzo de Muick Keizer (1960) vertelde over zijn onderneming in warmte wisselaars. Hij verkocht de zaak toen hij begin zestig was.
  • Martin Bakker (1965)  was zo verstandig met de trein te komen. Hij kon zo van de stiltecoupé overstappen in het geroezemoes van het restaurant dat naast het station ligt.
  • Met Rob Pieterse (1960) was er al overleg over de aanstaande buitendag in augustus. Spannende plannen!
  • Diederik Laman Trip (1967) was zo attent om Jan Menzo recht voor de deur af te zetten. En ondergetekende haalde herinneringen op aan zijn rondreis door China, onder het drinken van enkele Tsing Tao biertjes.

Er waren ook enkele afzeggingen: Willem van den Breemen (1956) bleef thuis na een kleine medische ingreep bij Jetty, zijn echtgenote. Mauk Tilanus (1977) mist toch wel leeftijdgenoten, Wouter de Bruyn (1968) bleef zijn recent aangeschafte ruwharige teckel gezelschap houden en Jan Maarten van der Torren (1975) verbleef in Friesland om zijn bootjes te water te laten.
O ja, Martin Bakker (1965), penningmeester van onze club, kondigde een binnenkort te verwachten kasrondje aan. Goed sparen dus!

Verder, het programma voor 2023:
6 juni    Aspergediner met partner in Gennep
8 aug.  Buitendag, nadere info volgt
10 okt.  Rijsttafel in restaurant Batavia in Arnhem
12 dec. Hubertusdiner in Hummelo, met partner

Tot zover de voorlopig laatste kout van uw directeur,

Oud leden in de omgeving van Arnhem kunnen zich aanmelden bij Hans Smulders hjjnsmulders@me.com