Verslag 5e Lustrum van de Hermeswandeling op zondag 24 maart jl.

Door Joke Clemens-Haga (1977)

Op zondag 24 maart jl. vond onze jaarlijkse Hermeswandeling plaats .

Het was een bijzondere gebeurtenis dit jaar omdat we ons 5e lustrum vierden en Carla Kotter, jarenlang bevlogen coördinator van dit festijn, haar taken ging overdragen aan Joke Haga (1977).

Dit alles vond plaats op landgoed Zonheuvel te Doorn, een prachtige plek midden in de bossen tussen Maarn en Doorn.

Om 14.00 uur verwelkomden we 60 enthousiaste oud-leden tussen de 25 en 93 jaar met koffie en de welbekende krentenwegge, om daarna goed ingepakt tegen de verwachte regenbuien, aan verschillende wandelroutes tussen de 2 en 10 kilometer  te beginnen.

Dat de paden modderig waren en het inderdaad af en toe stortregende deed niets af aan de gezelligheid. Onderweg werd er bijgepraat, hernieuwd kennisgemaakt en genoten van de prachtige natuur.

Bij terugkomst werd er geproost met een glaasje bubbels op het 25-jarig bestaan van de Hermeswandeling, en kregen we enige leuke verhalen te horen over de tijd dat Jaap Werheim (1958) met zijn vrienden lid was van het RSC en hun behuizing aan de de Rotterdamse Eendrachtsweg 35.

Vooral voor de wat jongere oud-leden, uit 2015, waren dit nieuwe openbaringen! Contacten werden weer aangehaald en vele nieuwe werden gemaakt onder het genot van een hapje en een drankje.

Carla Kotter werd natuurlijk uitvoerig bedankt door Karel van Cappelle (1975) namens Vereniging Walhalla, voor haar  jarenlange  toegewijde inspanningen rond het coördineren van vele Hermeswandelingen en ontving daarvoor een passend cadeau. Ook Marlies Pieterse, die Carla vele jaren bij dit werk ondersteunde, kreeg een cadeau aangeboden.

Na de borrel volgde nog een heerlijk diner met bij de afsluitende koffie of thee een passend feestelijk chocolaatje met inscriptie.

Al met al ondanks de regen, wederom een zeer geslaagde 25ste Hermeswandeling!

Volgend jaar weer op de laatste zondag in maart, zijnde 30 maart 2025. Zet het alvast in uw agenda en zegt het voort!