Verslag Centurionlunch in Laren 15 december 2022

Door Kees Borrie (1966)

De laatste (kerst-)lunch van 2022 van de Hermeskring Laren in het Bonte Paard was een buitengewoon succes met 30 deelnemers. Door het Bonte Paard waren er 5 tafels van 6 oud-leden geformeerd. Bijzonder was de aanwezigheid van de President RSC/RVSV, Rosa Jelsma (2018), VP Mats Ravelli (2018) en Secretaris Sjoerd van Mierlo (2019). Uit het buitengebied waren aanwezig Jaap Verdonck Huffnagel (1968) (Friesland) en Rutger Grijseels (1973) (Oostvoorne). Ook aanwezig de VP van de Vereniging Walhalla, Meike Borrie (2002)..

Tafel 1 werd gevormd door voormalig sociëteitsbestuurder Frank Bogaardt (1958), erelid Jaap Wertheim (1958), voormalige-senatoren Jochem Voorink (1963), Jaap Tick (1964), Paul Boomsma (1965) en Rosa Jelsma (2018), President RSC/RVSV. Rosa hield een zeer positief betoog over de stand van ons Corps waarna spontaan het Corpslied werd gezongen.

Coördinator Kees Borrie (1966)  heette bij aanvang, onder het genot van een glaasje bubbels voor allen, aangeboden door de Vereniging Walhalla, iedereen welkom en stond stil bij het overlijden, enige dagen daarvoor, van Job Heilijgers (1965), een trouwe disgenoot bij de Larense Centurion lunch.

Meike Borrie (2002), Vicevoorzitter van de Vereniging Walhalla hield een overtuigend en terecht pleidooi voor het lidmaatschap van onze Oud-Ledenvereniging.

Aan tafel 2 zaten onder anderen voormalig rector Jaap van Hellemond(1966), de gelukkig weer genezen Jan Willem Juttmann (1966) en jaargenoot Willem van Someren Greve (1966). Ook bijzonder was de aanwezigheid van Nico Hemmes(1964) die veel tijd doorbrengt in de VS en Brazilië.

En aan de overige tafels?:Jaap Verdonck Huffnagel (968) kwam met het goede idee om met alle Hermeskringcoördinatoren bijeen te komen in Sneek of elders. Naast onze trouwe bezoekers Conrad Jan Crol (1973), Paul Wientjes (1966) , Michiel Meurs (1969) en  Rob Drukker (1979) troffen weer aan in geanimeerde gesprekken Kenneth Polvliet (1968), Serge Bakker (1970), Willem Bosch (1969),  Frans Eelkman Rooda (1970), zijn jaargenoot Gus Oorthuys (1970) en de ‘jongerejaars' Jan Willem Dijckmeester (1971), Willem Asch van Wijck (1974) en Marco van Lieverloo (1986). De huidige senatoren Mats Ravelli (2018) en Sjoerd van Mierlo (2019) mengden zich met zichtbaar genoegen met de oud-leden aan de andere tafels. De volgende lunch: 16 februari 2023! in onze stamkroeg Het Bonte Paard, een van de oudste en beste cafes van Nederland (anno 1739), waar Napoleon in 1811 op doorreis nog voor de deur stopte.